Breed gedragen
Deze huisstijl kwam er niet van vandaag op morgen. Medewerkers en bestuur dachten mee over wat Diepenbeek typeert tijdens workshops, en ook inwoners konden hun input geven via een online bevraging.
Een huisstijl is dan ook meer dan een nieuw logo. We zijn eerst samen op zoek gegaan naar het verhaal van Diepenbeek: wat de gemeente vandaag kenmerkt, maar ook waar we als gemeente voor willen staan. Pas daarna volgde de visuele vertaling. Zo groeit een herkenbare, geloofwaardige en toekomstbestendige huisstijl.
Hier is t goed
Het nieuwe logo straalt eenvoud, openheid, warmte en verbinding uit. Het centrale punt symboliseert een rustpunt, een plek waar mensen kunnen vertragen. De letters van Diepenbeek verzamelen zich rond dit punt, wat warmte en verbondenheid uitstraalt. De vorm verwijst naar samenhang en dynamiek, terwijl de heldere en toegankelijke stijl symbool staat voor een gemeente die dicht bij haar inwoners staat. De baseline Hier is t goed, die uit de participatiemomenten naar boven kwam, zet de symboliek van het punt alleen maar kracht bij.
Herkenbaar voor iedereen
Voor inwoners betekent die nieuwe huisstijl vooral meer herkenbaarheid. Of je nu Teng leest, een brief van de gemeente krijgt of een vlag in het straatbeeld ziet: je zal sneller zien dat het om communicatie van Diepenbeek gaat. Zo bouwen we stap voor stap aan een duidelijke, warme en herkenbare uitstraling die past bij onze gemeente en bij de mensen die hier wonen, werken en leven. Dat is ook een belangrijke stap vooruit als klantvriendelijke, transparante en toekomstgerichte gemeente.
