Tienbeurtenkaart (sport)

De gemeente Diepenbeek organiseert sportactiviteiten voor haar inwoners. Deze lessen kan je betalen met een tienbeurtenkaart. Een kaart kost 30 euro. Vooraf inschrijven is niet nodig. Je komt als je er zin in hebt. Alle lessen gaan door in de sporthal aan het Demerstrand.

Koop hier je kaart online

Indien je online je kaart koopt, kan je deze na 5 werkdagen afhalen bij de lesgever (gelieve betaalbewijs mee te brengen). Je kan de kaart ook kopen aan het vrijetijdsloket in GC de Plak, 1ste verdieping, Servaasplein 14

AEROBICS

Maandag 20 u.

Aërobe-training ter bevordering van het uithoudingsvermogen. Er wordt gewerkt met eenvoudige combinaties, gevolgd door buikspiertraining en stretching.

FIGUURTRAINING

Maandag 21 u.

Tijdens deze les ligt de nadruk op versteviging van borst-, buik-, been- en bilspieren.

BODYSTEP

Dinsdag 20 u.

Tijdens deze lessen wordt er een danscombinatie opgebouwd rond een step (opstap waarvan de hoogte kan aangepast worden), gevolgd door buikspiertraining en stretching.

BODY WORK OUT

Dinsdag 21 u.

PILATES

Woensdag 10 u. - donderdag 20.30 u.

Speciale lichaamsoefeningen die spiergroepen versterken zonder dat de spieren en gewrichten overmatig belastworden.

DANCE AEROBICS

Woensdag 21 u.

Als je van dansen houdt, ben je in deze les helemaal in je element. Op leuke muziek werken we aan je conditie.

TOTAL BODY WORKOUT

Donderdag 19.30 u.

Elke training is anders opgebouwd, met veel variatie. Telkens aangepast aan het niveau van de groep.

OMNISPORT VOOR VOLWASSENEN

Dinsdag 9 u.

De deelnemers bepalen samen met de lesgever de inhoud van de activiteiten, zodat al de sporttakken aan bod kunnen komen. Iedereen kan op zijn niveau sporten in een aangename sfeer!

FUNCTIONELE KRACHTTRAINING, VOOR JONGEREN VANAF 12 JAAR

Zaterdag 11 tot 12 u.

Verantwoorde krachttraining voor jongeren, waarbij volgende elementen aanwezig zijn:

• Een training die zorgt dat je beter kunt functioneren in het dagelijks leven.
• Een training die zorgt dat er sprake is van prestatieverbetering in de sport.
• Een training die zorgt voor blessurepreventie.
• De “FUN” factor

CIRCUITTRAINING

Maandag 19 u.

Groepstraining voor volwassenen: Indien je zowel aan je kracht én je conditie wil werken, dan is deze circuittraining zeker en vast iets voor jou! Deze sessie combineert cardio- en krachttrainingsoe-feningen met als gevolg, een verhoogde calorieverbranding. Het is de ideale trainingsmethode voor mensen die gebaat zijn bij een snelle maar effectieve training.

FIT TERWIJL JE ZIT ( 50- plussers )

Donderdag 11 tot 12 u.

Al wat minder mobiel en wat minder beweeglijk… geen nood! Tijdens het wekelijks uurtje ‘fit terwijl je zit’ , zullen aangepaste oefeningen je stramme spieren en gewrichten weer beweeglijker maken. Niets moet, alles mag! Dat is het motto van dit gezonde en gezellige beweeguurtje!

SPIERKRACHT ( 50- plussers )

Dinsdag 14 tot 15 u.

Wetenschappelijke studies tonen aan hoe belangrijk spier-kracht voor 50-plussers is om goed te kunnen blijven functione-ren. De meeste oefenprogramma’s voor 50-plussers focussen op de cardiovasculaire fitheid.Trainen op de spierkracht en het evenwicht ontbreekt doorgaans.Toch is het belangrijk dat er bij 50-plussers voldoende aandacht gaat naar functionaliteit en spierkracht.

 

Algemene opmerkingen aangaande deze activiteiten:

  • Er gaan geen lessen door tijdens de schoolvakanties.
  • Alle deelnemers zijn verzekerd volgens de ISB-normen.
  • In samenspraak met de lesgever kunnen nieuwe deelnemers een gratis proefles verkrijgen.
  • Alle lessen worden gegeven door een gediplomeerde lesgever.