Een bewijs van woonst (of attest van inschrijving) bevestigt dat een inwoner ingeschreven is op zijn adres in de gemeente.
Het bewijs bevat een aantal persoonlijke gegevens zoals:
- naam en voornamen
- plaats en datum van geboorte
- adres
- burgerlijke staat
- nationaliteit
- de datum sinds wanneer u op het adres woont.
U kunt ook een bewijs van woonst aanvragen met de historiek van uw vorige adressen.
Procedure
U kunt het attest aanvragen:
- aan het loket van de dienst burgerzaken
- online met uw elektronische identiteitskaart (eID) bij het e-loket hieronder hieronder.
Wie kan het attest aanvragen?
- uzelf
- een derde persoon die in het bezit is van een aanvraag opgesteld door een advocaat, een vrederechter, een juridische dienst,...
- een derde persoon op voorwaarde dat die in het bezit is van een volmacht en de identiteitskaart (of kopie ervan) van de aanvrager.
Bedrag
De elektronische aanvraag via het e-loket hieronder is gratis.
Vraagt u het document aan op de dienst burgerzaken, dan bedraagt de kostprijs 2 EUR.
Wat meebrengen
- uw eigen identiteitskaart of verblijfsvergunning
- als u het attest voor iemand anders aanvraagt: een volmacht van de betrokkene, de identiteitskaart van uzelf en de volmachtgever